تحولات لبنان و فلسطین

۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴
کد خبر: 1018340

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: برای انجام تعمیرات و بهسازی در مدارس دولتی اعتباری نزدیک به صد هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

نیاز به ۱۰۰ همت برای تعمیرات مدارس دولتی

حمیدرضا خان‌محمدی، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه وزارت آموزش و پرورش برای ایمن‌سازی مدارس چه برنامه‌ایی دارد، اظهار کرد: سازمان آتش نشانی که در شهر تهران طرح موضوع شد و متاسفانه به تازگی هم رئیس سازمان آتش‌نشانی اعلام کرد فقط ۴ درصد ساختمان‌های پایتخت تاییدیه ایمنی دارند.

وی با بیان اینکه مفهوم ایمنی دارای وجوه و ابعاد مختلف است، تصریح کرد: می‌توان آن را در قالب ایمنی سازه‌ای و کالبدی و ایمنی تاسیسات و تجهیزات طبقه بندی کرد. ارتقای وضعیت ایمنی از منظر آتش نشانی بیشتر به وجوه تاسیساتی و تجهیزات مورد نیاز در مدارس بازمی‌گردد. همچنین مدارس و فضاهای آموزشی نیز می‌تواند از حیث این موضوع به دو دسته طبقه‌بندی شود. ابتدا مدارس تازه احداث و نوسازی و یا ساخته شده در دهه‌های اخیر است که معمولا با ضوابط و مقررات ملی ساختمان طراحی و ساخته می‌شود. دسته دیگر مدارس موجود است که برای تامین ایمنی آن ها باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه در ارتباط با مدارس دولتی ساخته‌شده در سه دهه اخیر مدارس ایمنی سازه‌ای مورد تایید است، عنوان کرد: موارد مرتبط با سیستم برق و سیم کشی و ... به دلیل شرایط نگهداری متفاوت، ممکن است دارای شرایط ناایمن باشد و چنانچه به ادارات کل نوسازی ارجاع داده شود موارد خطرزا رفع خواهد شد.

خان‌محمدی با اشاره به دستورالعمل فضاهای آموزشی، ابراز کرد: با هدف ارتقای وضعیت ایمنی فضاهای آموزشی نظام نامه و دستورالعملی ایمنی فضاهای آموزشی و تربیتی در چارچوب مقررات ملی ساختمان تهیه و به استان‌ها ابلاغ شده است. برای بررسی ایمنی و آتش نشانی در مدارس بررسی مصداقی هر مدرسه و تعیین برنامه خاص تامین ایمنی آن ضرورت دارد این در حالی است که نامه‌های متعدد با متن ثابت و فرمت واحد به تمام مدارس ارسال شده است که گاه در تمام مدارس موضوعیت ندارد.

وی در پایان اظهاراتش درباره اینکه اعتبارات تعمیرات در استان‌ها بسیار محدود است، عنوان کرد: برای انجام تعمیرات و بهسازی در مدارس دولتی اعتباری نزدیک به صد همت مورد نیاز است؛ که پیگیری‌های لازم برای تامین اعتبار صورت پذیرفته است. در خصوص خرید تجهیزات نوین آموزشی در سال مالی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ بیش از ۳ هزار قلم انواع تجهیرات نوین صرفا از منابع ملی برای هوشمند سازی مدارس از جمله ویدئو پرژکتور و برد هوشمند تعاملی تأمین و توزیع شده است. همچنین در مدارس نوساز نیز حداقل یک کلاس درس به تجهیزات نوین و هوشمند مجهز شده است.

منبع: آنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.